2 iul. 2007

Poetul pagan

Viata este in general un val .....care ne poarta in functie de dorintele noastre sau nu spre diferite orizonturi ..Unii mai puternici se impotrivesc curentului si reusesc sa ajunga acolo unde isi doresc...altii merg o data cu cursul apei si reusesc sa se convinga ca de fapt cursul aleatoriu urmarit de apa este cursul predestinat evolutiei lor...Cel mai trist in viata este atunci cand stii unde ar trebui sa ajungi ....sti ce trebuie sa faci pentru a atinge destinatia respectiva si totusi nu o faci ..din lasitate ..din frica...din multe multe motive....

Am un prieten ..cu care as putea sa discut orice despre comportamentul uman..despre motivatii..dorinte....perspective...introspectie...factori decizionali...as putea spune ca este expert in factorul uman....Dar ...ca este un mare dar....nu se poate ajuta pe el insusi......Tipul in cauza este psiholog....a scris carti pentru admitere..face sedinte de psihoterapie.....este cu alte cuvinte un psiholog bun ....pentru altii..Ironia sortii face ca sa stim cum sa ii ajutam pe ceilalti si nu avem nici cea mai vaga idee cum sa ne ajutam pe noi....


Traim intr-o lume meschina si nu toti dintre noi vor sa se supuna anumitor reguli......Motivatia in viata poate nu o reprezinta pentru toti starea materiala buna..acumularea de bani in cel mai scurt timp posibil....sau in cel mai eficient posibil...

Poate ca unii nu sunt in stare de asemenea meschinarii.......poate ca unii traiesc in universul lor animati de alte motivatii,concepte,traiesc o viata de vis debarasandu-se de chestii marunte precum banii sau mijloace de subzistenta de pe azi pe maine....
Intr-o zi acest prieten al meu a apelat la mine....Mi-a explicat ca viata lui nu este chiar asa cum si-a dorit-o si ca din cand in cand are nevoie de acele hartii numite generic bancnote care ii faciliteaza achizitionarea anumitor chestii utile vietii de zi cu zi....si ca din pacate arta acumularii lor nu prea a avut timp sa o invete intr- viata de om...
Mi-a solicitat un numar de astfel de hartii fara valoare sentimentala iar eu in schimb i-am cerut ceva....iata ce am primit......


Nu sut pagan ,nu sunt nici sfant

Sunt ciob de cer si-un strop de vant

As fi putut sa fiu orice:

Calugar ,preot,sfant sau drac

As fi putut sa fiu orice

Dar eu cu soarta nu ma-mpac

Si uite asa ,de cand ma stiu

Ma straduiesc sa fiu ceva

Parintilor,bun,le-am fost fiu

Da-n rest....nimica altceva

M-am straduit sa fiu hambar

Dar tot ce-am strans am dat in dar

Atunci sa fiu am vrut risipa

Dar mult am construit in pripa

Sa cant am vrut,dar eu plangeam

Sa plang ,dar cantece dregeam

Sa urc dar prea ades cadeam

Sa cad dar eu pluteam ,pluteam

As fi putut sa fiu orice

Caci rasfatat am fost cu dar

As fi putut sa fiu orice

Dar a fost totul in zadar

Acum ma-ntreb totusi ce sunt?

Calugar ,preot drac sau sfant?

Nu sunt pagan,nu sunt nici sfant

Sunt ciob de cer si strop de vant

Sunt ciob de cer si strop de vant

La mine vulturii cand urca

Dar sunt si apa si pamant

Si atunci din vulturi eu fac cusca

Sunt munte,deal si sunt campie

Am flori de colt si balarie

Sunt nori furtuna,cer senin

Sunt har lumina,sunt si chin

Poate ma credeti Dumnezeu ?

Credeti ce vreti

EU Sunt doar EU. ....

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu