1 apr. 2008

Vreau sa ma las de tigari


Oare de cate ori nu ati auzit vorba asta :vreu sa ma las de tigari,de maine nu mai fumez,de pe data de x gata le las,dupa revelion ,dupa paste,dupa dupa dupa… ?

Va spun eu de nenumarate ori,si eu imi spun in fiecare zi ca o sa ma las candva si tot aman pentru o perioada incerta din viata mea cand voi fi in the mood to do that…

Ideea este ca m-am lasat candva de fumat ,am vazut avantajele si dezavantajele,si m-am apucat dintr-o prostie din nou de fumat.Desi articolul asta poate o sa fie excesiv de lung si nu o sa aveti rabdare sa il parcurgeti pana la capat voi incerca sa incep cu inceputul sa analizez pas cu pas ,de la motivatii,stari ,dorinte pana la cunoasterea completa a acestui viciu ordinar la care voi renunta de maine…da de maine si voi pune totul in scris in fiecare zi si poate voi imi veti fi alaturi poate nu imi va mai fi atat de greu ca prima data,poate veti invata si voi cate ceva din experienta mea ,poate o data cu mine imi vor urma si altii exemplul si voi face indirect un bine cat mai multor oameni.

Inainte de toate as vrea sa va spun ca sunt un foarte bun teoretician in acest domeniu dar cu putina experienta in teren.Totusi am apucat sa experimentez pe mine anumite chestii vitale in lupta impotriva fumatului..

Exista doua modalitati de a te lasa de fumat :

Brusc si da cele mai bune rezultate.Iti trebuie o vointa de bou ,o indarjire si incapatanare mare : m-am lasat si gata de azi nu mai pun tigare in gura…Este intradevar o metoda buna dar in acelasi timp implica si multa suferinta…Organismul va percepe intreruperea fumatului ca pe o chestie punitiva,ca pe un lucru interzis,se trece usor de partea de acomodare cu lipsa nicotinei (partea cu sevrajul care la unii exista la altii nu ) dar este destul de greu sa rezisti in perioada de intretinere(restul perioadei) care inseamna restul vietii tale..o perioada a naibii de lunga in care o sa te intrebi : si cum nu mai am voie sa fumez niciodata !? nici macar o tigarusa mica mica,micuta de tot candva ??
NU…acest nu, mare, te face sa crezi ca primul an fara tigari va dura o vesnicie,vei visa noaptea cum fumezi,vei face gesturi incoerente ziua ducand la gura un obiect imaginar,vei cauta bricheta prin buzunare dintr-un gest reflex.Sunt oameni care dupa ani de zile inca mai simt nevoia sa fumeze,inca ii mai tenteaza sa aprinda una mica,mica,micutza de tot,sa traga macar un fum,un fumishor mic mic de tot…

Atentie orice lucru pe care il interzici organismului tau va parea mult mai tentant, stiti foarte bine ideea cu fructul interzis.

Inchipuiti-va ca de maine va propuneti sa nu mai mancati branza sau ciocolata NICIODATA, acest niciodata va fi perceput de organism in asa maniera incat chiar daca nu va dadeati in vant dupa branza sau ciocolata acum cand v-ati interzis acest lucru salivati toata ziua si branza sau ciocolata vi se va parea unul dintre cele mai importante lucruri din Univers :
Ah ce as vrea sa mananc o bucatica de branza…..sa se topeasca asa in gura usor….sa o simt alunecand pe gat incet…sau o ciocolatica din aia cu alune ahhh cat era de buna…de ce nu ma lasi nemernicule sa mananc ,de ce !?

Si atunci ma intrebati care este solutia ?
Solutia este urmatoare,trebuie sa ne conditionam creierul, sa il pacalim in asa maniera incat sa nu vada in intreruperea tigarilor o actiune de autopedepsire ci una care te va duce la un alt nivel.

As vrea sa vorbesc un pic despre conceptul vehiculat de Anthony Robbins : "pain and pleasure".
Este in esenta un concept destul de simplu care spune ca actiunile intreprinse de noi sunt guvernate de obtinerea placerii si evitarea durerii.Incepand de la nastere, intre neuroni se creeaza anumite legaturi care se activeaza in momentul in care noi interactionam cu mediul inconjurator…

Sa dam un exemplu banal :lui Gigel ii plac cainii si de fiecare data cand vede un caine pe strada este afectuos cu el ,il mangaie si are o stare placuta la vederea acestora,Rodica in schimb de fiecare data cand vede un caine ocoleste pe cealalta parte a strazii si are o stare de anxietate.

De ce oare sunt reactii atat de diferite ? Credeti ca respectivul caine este de vina pentru aceasta reactie ? Nici pe departe…Si Gigel si Rodica in copilarie au locuit la tara unde au avut caini la curte…Rodica spre deosebire de Gigel a fost muscata de un caine si asta i-a creat o legatura neuronala care independent de vointa ei ,la vederea unui caine se activeaza..s-a creat un sablon care se aplica de fiecare data…Rodica poate stie sau nu dar starea de anxietate este generata automat de creierul ei care incearca a evite in acest fel durerea..

Cu ce ne ajuta acest exemplu ?

Si cu tigarile …este la fel.Eu unul nu mai fumez de mult de placere.Stiu foarte bine ca la inceput cand m-am apucat de fumat aveam o usoara stare de euforie..asta m-a atras la tigari,acum nu mai fumez decat din automatism,plictiseala si pentru a anula starea de sevraj care se instaleaza undeva la 3 ore de la ultima tigare.

Tristetea este ca, fumand atatea tigari, in creierul nostru s-a creat acea legatura intre neuroni care asociaza tigarea cu placerea si implicit lipsa acestora cu autopedepsirea.
As vrea acum sa luati un pix in mana si sa notati toate momentele in care va vine sa fumati…Daca nu aveti inspiratie vi le spun eu…

Ziua a 99% dintre pamantenii fumatori incepe cu o cafea(din fericire am renuntat la ea cu mult timp in urma) ,foarte multi dintre voi fumeaza la cafeaua de dimineata intre 3 si 5 tigari ,altii mai inversunati chiar 10.Asta inseamna jumatate de pachet de tigari ceea ce este foarte mult !!
Daca ziua nu incepe cu o cafea cel putin stiu oameni care doar ce au deschis ochii si pun tigarea in gura in timp ce isi fac cafeaua.

Haideti sa il punem pe Gigel fumatorul sa ne arate o zi din viata lui si toate momentele in care simte nevoia sa fumeze,cred ca este mai usor de urmarit.

Gigel se trezeste la ora 7 dimineata sa plece la munca…
Nici nu apuca sa se ridice bine din pat si din reflex aprinde o tigare…Se duce la bucatarie si ca un robotel pune apa de cafea sa fiarba.Clipeste des din ochi nu prea a dormit seara trecuta si trage cu sete din tigare…Nici nu apuca bine sa faca cafeaua care este inca fierbinte si mai aprinde o tigare din pliciseala pana se raceste.


Isi pune cafeaua in ceasca si freaca multumit din palme.Soarbe prima gura de cafea si reflexul se activeaza din nou :mai aprinde o tigare.Gigel e lacom si si-a facut o cana mare de cafea ,pe la jumatatea canii isi mai aprinde inca una.Daca Gigel ar fi facut conversatie cu cineva acum ar fi fumat tigara de la tigara dar momentan sa zicem ca este singur.
Gigel pleca spre statia de tramvai,troleu ,autobuz care il va duce la munca sau se urca in masina personala.Daca Gigel merge cu mijloacele de transport in comun,in momentul in care iese pe usa isi mai aprinde o tigara sa ii tina de plictiseala pana ajunge in statie.Daca Gigel are masina personala in secunda 2 de cand s-a urcat in masina isi mai aprinde o tigara sa fie pregatit pentru stresul din trafic.
Sa zicem ca Gigel merge cu transportul in comun,din secunda in care a pus piciorul pe scuarul pentru tramvai sau a ajuns in statia de autobuz aprinde o noua tigare care il va proteja de plictiseala asteptarii.

Dupa ce termina tigarea Gigel primeste un telefon.Din secunda in care telefonul suna Gigel duce automat mana la buzunar si isi mai aprinde o tigara care sa il protejeze de eventualele chestii care le-ar putea auzi la telefon.
Gigel ia mijlocul de transport si ajunge la destinatie,din secunda in care a coborat isi aprinde automat o tigara care sa il destinda dupa stresul si inghesuiala in care a fost nevoit sa stea.Gigel ajunge la munca si isi mai face o cafea.In viziunea lui cu cat cafeaua este mai mare si mai neagra cu atat ziua va fi mai fericita si plina de impliniri.
Automat Gigel isi mai aprinde inca o tigara.De data asta Gigel socializeaza cu colegii ,rade,glumeste,aceasta stare de bine trebuie sarbatorita cu inca o tigara,2,3,4 uite asa se face ora 9 si Gigel a fumat deja 15 tigari si nu a inceput ziua decat de 2 ore !!

Vine seful nervos si urla la Gigel ca nu a indeplinit nu stiu ce sarcina…intr-o fractiunde de secunda Gigel duce mana la buzunar si aprinde eterna tigara care va alunga supararea pricinuita de reprosurile sefului.
Gigel se agita, este stresat, ceva nu merge conform planului ,motiv de inca o tigara,intr-un final operatiunea reuseste si Gigel aprinde de data asta o tigara in semn de bucurie pe care o savureaza tragand lung si eliminand fumul aproape printr-un oftat.

Pe parcursul programului ,situatia devine stabila,si Gigel la un moment dat se plictiseste…aprinde inca o tigara ca sa anuleze plictiseala.Dupa asta Gigel asteapta un raspuns important de la un furnizor si raspunsul se lasa asteptat,ghiciti ce face Gigel …bineinteles mai aprinde o tigara in asteptare.
Parca e vremea pentru o noua cafea,Gigel aprinde o tigara in timp ce cafeaua curge la aparat si inca una dupa ce cafeaua e gata..Ziua de munca a lui Gigel s-a incheiat si iese pe usa biroului,in secunda in care a iesit pe usa aprinde o noua tigara care sa il protejeze preventiv de stresul inghesuitului in autobuzul,troleul,tramvaiul,masina catre casa.Gigel primeste un telefon,aprinde o tigara preventiv….dupa telefonul primit mai aprinde inca 3 una dupa alta in timp ce se gandeste la ceea ce a auzit ..a primit o veste grea..matusa lui este bolnava rau…Satul dupa o zi de munca ,Gigel opteaza pentru o intalnire cu niste prieteni la o bere..Acum situatia e alta..Gigel nu ca fumeaza dar fumeaza ca un furnal …10 tigari in 30 de minute,un pachet intr-o ora,tigara de la tigara,dupa 5 beri Gigel ajunge acasa..e obosit,isi mai aprinde o tigara meditativa si se uita la televizor,daca filmul pe care il vede este o drama isi va aprinde inca o tigara de ciuda,daca este o comedie isi va aprinde o tigara de amuzament…Oricum ai da-o Gigel isi gaseste un moment propice pentru tigari oricand.


Nu stiu cati dintre voi va regasiti in acest personaj dar culmea acest personaj exista si se regaseste in orice fumator inrait.Cum altfel ar putea sa ajunga un om sa fumeze 3 pachete de tigari pe zi ?
Ganditi-va ca inseamna 60 de tigari si ca de 60 de ori pe zi mana lui Gigel se duce din reflez la gura cu o tigara aprinsa…cum sa nu il afecteze in momentul in care se lasa de tigari ?


Momentele astea de automatism trebuie identificate si combatute,cel putin daca le constientizati o sa stiti sa luptati mai bine cu creierul vostru si conexiunile neuronale stabilite in timp.

Iata ca ajungem si la prima etapa foarte importanta in momentul in care dorim sa ne lasam de fumat si anume identificarea ipostazelor in care ne dorim sa aprindem o tigara.Exemplul cu Gigel de mai devreme este poate pueril si fiecare om dezvolta anumite deprinderi care sunt specifice de la caz la caz deci cu riscul de a ma repeta trebuie sa va observati timp de o saptamana sa zicem,toate momentele in care doriti sa fumati si sa notati constiinciosi ,momentul ,starea care v-a determinat sa fumati si senzatia traita atunci.


Deja v-am introdus in cea de-a doua metoda de a te lasa de fumat ,sa ii zicem metoda conditionarii.
Da, metoda conditionarii pentru ca ne conditionam sa ne lasam de fumat ,incercam sa ne convingem creierul ca placere nu inseamna sa fumam ci renuntarea la fumat.Trebuie sparte toate aceste sabloane care ne determina sa aprindem o tigara,trebuie sa trecem peste automatismul neuronal cu care creierul nostru s-a obisnuit.


Eu unul am parcurs urmatoarele etape :
-am renuntat la cafea ,a fost un gest firesc nefortat si nu simt nevoia sa beau cafea nici acum dupa 4 ani de cand m-am lasat.Stiu multi oameni care sunt dependenti de cofeina,care nu isi incep ziua fara cafea,care daca nu beau cafea sunt apatici au dureri de cap,au impresia ca ziua nu va fi ok fara o ceasca aburinda de cafea…e doar o alta conditionare neuronala nimic mai mult.

Cum ma simt ? Excelent …am acelasi tonus din cand in cand mai beau un Pepsi (Coca Cola nu mai beau de mult nu mai imi place) care contine cofeina sau un ceai turcesc…dar dorinta de a savura cafeaua a disparut de mult…Daca maine cineva imi ofera o cafea il refuz..pentru simplul fapt ca NU MAI BEAU CAFEA si imi este bine asa…am reusit sa creez o conexiune care spune creierului meu ca ma simt bine daca nu beau cafea si daca beau cafea MA SIMT RAU..e simplu…

-urmatoarea etapa a fost sa elimin tigarea de dimineata si sa fumez prima tigara dupa prima masa …cand plec la munca nici macar nu plec cu tigarile dupa mine,ajung, mananc, dupa care imi cumpar tigari si fumez..Sevrajul te ia dupa aproape 3 ore asadar tigarea in bot de dimineata este un simplu moft si o chestie de obisnuinta,de rutina

-am inlocuit tigarile tari pe care le fumam inainte: Kent 8 (deja sunt amintire) cu Parliament super slims,sunt niste betisoare de tigari care totusi nu trebuie subestimate de exemplu un pachet de Pall Mall normal are :gudron 7 mg,nicotina,0.6 ,monoxid de carbon 8 mg in timp ce un pachet de Parliament super slims are :gudron 5 mg,nicotina 0.5 mg,monoxid de carbon 3 mg,in consecinta castigi la nivelul de gudron si la nivelul de monoxid de carbon….nu cine stie ce.

Mi-a luat ceva timp sa ma obisnuiesc cu tigarile astea care sunt niste paie in adevaratul sens al cuvantului pentru un fumator inrait care nici daca fumeaza 2 in acelasi timp nu este satisfacut.

Am avut perioade cand mergeam in cluburi si discoteci,dupa prima bere nu mai pareau de loc atractive si fumam orice altceva dar cu timpul conditionarea a devenit asa de puternica incat sa zicem ca daca am un pachet de Marlboro Rosu in casa prefer sa ma duc sa imi cumpar betisoarele decat sa fumez pachetul de tigari din casa….
Conditionarea asta lucreaza asa de ciudat incat in momentul in care bag in gura o tigare de dimensiuni normale, am impresia ca fumez ditamai trabucul…

Tot asa s-a intamplat sa raman fara tigari la job si am fumat de la colegi Parliament normal ,nu am putut sa fumez mai mult de jumatate de tigara niciodata…

Poate ma intrebati ..bine bine dar daca consideri ca fumezi betisoare acum de ce naiba mai fumezi ?
Pt ca exista o dependenta psihica de tigari…nu lipsa nicotinei provoaca sevrajul,este doar un proces pe care creierul nostru il deruleaza in momentul in care dorim sa ne lasam.
Daca luam heroina mai ziceam,exista o dependenta fixica puternica,se manifesta prin dureri la nivelul articulatiilor etc(nu ma pasioneaza subiectul).

Ceea ce stiu eu, este ca timp de 5 zile,timp in care nivelul nicotinei scade ,creierul ne joaca feste,ne face inclusiv sa credem ca daca nu fumam ni se va intampla ceva rau,pulsatii in ceafa,insomnii,transpiratii reci,toate astea se datoreaza conditionarii puternice pe care am reusit sa o creem dealungul anilor fumand in prostie,e doar un miraj ,o himera impusa de creierul nostru…de fapt nu exista sevraj,corpul nu este atat de dependent de nicotina…


Un aspect foarte important pe care l-am observat a fost acela ca fumatorii sunt insensibili la stimuli macabri gen :

Fumatul dauneaza grav sanatatii,fumatul dauneaza sarcinii ,fumatul poate provoca cancer etc etc..

Nu astia sunt stimulii care vor determina un fumator sa se lase de tigari,poti sa ii arati jdemii de cazuri de cancer pe colo si dincolo va trece pe langa fara sa fie impresionat si iti va tranti un caz de genul :
Bunicul lui X a fumat Carpati pana la 80 de ani si nu a mai avut nimic,chestie urmata de invocarea divinitatii : Daca nu ai zile mori si pe trecerea de pietoni,macar sa ma omoare pe mine tigarile.
O alta mentalitate des intalnita este urmatoarea :

Daca nu fumez si beau de ce mai traiesc !?

Trebuie sa fiti constienti ca astfel de cazuri sunt fara salvare …in afara de cazul in care doctorul vine si zice : Gigel daca mai fumezi mori e foarte putin probabil ca un astfel de om sa se lase de tigari…

Nu tine de vointa,Gigel in cauza are un orizont redus,Gigel in cauza se bucura de anumite chestii primare, surogat de fericire,Gigel in cauza e fericit doar daca a mancat bine,a baut ,a fumat si a facut sex la posta cu alti consateni cu Rodica curva satului……Nu lui ma adresez ci voua care sunteti in stare sa faceti ceva cu viata voastra,aveti alte alternative…

Va continua,

Pentru concursul lui Visurat

17 comentarii:

  1. FOARTE TARE...deci ai spus-o "cap-coada". totusi Gigel ala al tau mi s-a parut ca fumeaza cam mult :)) (nu-i bun)

    si eu, am 18 ani..am 6 ani de cand fumez, si vroiam sa zic ca nu ma pot lasa :)), pot..dar nu vreau. cand am ce fuma e bine, cand nu am..iau de la altii - e simplu.

    deci eu dupa 6 ani de fumat, am ramas constant la un pachet pe zi, ba chiar 10-14 tigari. le pot "scurta"..le pot "lungi" la 25-30 pe zi, depinde cum am chef. cafea beau..doar de gust, nu ma ajuta cu nimic, nu ma revigoreaza, nu iti reda potenta..nu-ti face nimic. o beau..si nu prea fumez (asta da, ceva rar) la cafea.

    oricum, pacat ca oamenii nu iti comenteaza articolele, sunt de nota 10 :)..scrii pas cu pas

    RăspundețiȘtergere
  2. Multumesc de aprecieri.Din pacate sa cometezi pe platforma de blogspot este incomod si multi renunta in a mai face comentarii.Tot asa multi oameni comenteaza in momentul in care vad mai multe comentarii pe un post.

    RăspundețiȘtergere
  3. salutare, hmmm Jijel asta cam seamana cu mine doar ca eu fumez 1 pachet si ceva pe zi insemnand defapt noapte (sunt stud. la arh. si la mie programul e invers ... seara numa bine pot pucra in liniste :D ) ideea ii ca nu ma prea pot lasa de tigari, dar nici nu vreau si chiar daca n-am bani de tigari fac tot posibilul sa fac rost. acuma pt. prima data incerc o metoda .... in locul cafelei de dim sa fie un paharel de tuica dupa micul dejun (groapa cu bulion), multe ceaiuri ... si dimineata un pic de sport ... sper sa reusesc. Felicitari pt. "articol"

    RăspundețiȘtergere
  4. :))) mi-a placut "Oare de cate ori nu ati auzit vorba asta :vreu sa ma las de tigari,de maine nu mai fumez,de pe data de x gata le las,dupa revelion ,dupa paste,dupa dupa dupa… ?

    Va spun eu de nenumarate ori,si eu imi spun in fiecare zi ca o sa ma las candva si tot aman pentru o perioada incerta din viata mea cand voi fi in the mood to do that…" ca asa e :))) asa zic si eu..inca n-am citit ce ai scris..dar promit ca o sa citesc..e o ora c-am tarzie (un pik beat) ...pace

    RăspundețiȘtergere
  5. EAm gasit cel mai nou si mai mic model de tigara electronica. E cat o tigara obisnuita, se simte la fel ca o tigara obisnuita. Eu am reusit sa ma las de fumat in 3 saptamani.

    www.tigaraelectronica.com

    Marian

    RăspundețiȘtergere
  6. mda..poi ce s zic..yo fumez de 5-6 luni de zile,ink nu am devenit dependenta de tigari..si fumez ft rar,cam 2 tigari pe zi. As avea si eu o intrebare:este adevarat k fumatul opreste cresterea in inaltime? plss rasp si mie:D app am 14 ani:D

    RăspundețiȘtergere
  7. da asa ziceam si eu cand aveam 2-3 luni.... ca ma las cand vreau eu ca nu mi-e greu, da numa ca nu vreau si ca imi place. acum am 6 luni de fumat si imi este foarte greu. am rezistat 2 zile maxim. Daca nu fumez macar inainte de scoala nu prea ma simt bine, dupa scoala nu intotdeauna. In zilele obisnuit fumez cam 2-5 tigari. Dar in week-end sau la o bere, la o bila sau orice ocazie d'asta..... fumez chiar si 15. imi este frica sa nu ma prinda parintzii. am 15 ani si nu le-ar pica bine sa stie ca eu dau banii pe tigari. Am incercat sa imi cumpar SuperSlimuri (Kent NanoTek) zicand ca asa numai bag atata otrava in mine....... dar am fumat un pachet intreg intr-o zi. Le cumpar de la magazinul din colt :(( mi-e cam frica. Trebe sa mentionez ca beau 1-2 energizante pe zi. In week-end obligatoriu multa bere :X. (4-6 beri). De cand m-am apucat de fumat am probleme cu gatul (mi se umfla amigdalele)

    RăspundețiȘtergere
  8. Uitati-va si voi pe pagina aceasta, poate veti gasi vreo tigara electronica care sa va placa :)

    RăspundețiȘtergere
  9. intradevar ai dreptate ai descris bine starea sau majoritatea motivelor pt care un fumator fumeaza dar greu ii sa te lasi

    RăspundețiȘtergere
  10. Niste tigari electronice de calitate pe care le-am incercat personal sunt cele de la www.intellicig.ro Calitatea face diferenta...

    RăspundețiȘtergere
  11. Am luat tigara de pe http://www.vapori.ro – care, din cate am inteles, au numai produse originale fabricate de cea mai mare fabrica de e-tigari din lume (Sailebao). Modelul DSE901 pe care l-am cumparat este unul din cele mai bune modele de pe piata – genereaza cei mai multi aburi si se fumeaza la fel de usor ca si tigara clasica. Nu pot decat sa recomand sa incercati – mie mi-a schimbat viata.

    RăspundețiȘtergere
  12. Si eu am incercat tot de la www.intellicig.ro
    si sunt foarte multumit. Au un serviciu si o calitate a produselor deosebita.

    RăspundețiȘtergere
  13. Foarte tare cu Gigel ma regasesc in el ;) mi-e urat sa recunosc asta dar cam gigel sunt si eu =)) marfa articol ... voi incerca si eu sa ma las de fumat in curand

    RăspundețiȘtergere
  14. Am fumat destui ani, cite doua pachete de tigari pe zi de la 8 la 20.
    Am 50 de ani, m-am lasat din 2004 aprilie de ele, brusc.
    Nu reducind numarul tigarilor, ci, pur si simplu, nu am mai fumat deloc.
    Nu am folosit plasturi sau alte timpenii, ci doar vointa "de bou" , pentru asta. :-))
    A fost greu la inceput, ma abtineam cu greu, insa imi faceam de lucru, si asa reuseam sa trec peste clipa in care simteam nevoia unei tigari.
    Cit timp am fumat, aproape 27 de ani, atunci cind simteam un fir de fum la nas, reactionam prin aprinderea unei tigari ( un fel de reflex Pavlov la om ).
    Acum, pur si simplu nu mai suport fumul de tigare.
    Si uite ca traiesc si fara tigari.
    Si ma simt excelent.

    RăspundețiȘtergere
  15. Sunt recunoscator pentru informatiile pe care mi le-ati furnizat. Astept si alte pareri. Mersi mult :))

    RăspundețiȘtergere
  16. Cred ca o sa incerc si eu tigara electronica, oare o fi ata de buna pe cat se spune?

    RăspundețiȘtergere
  17. Am citit acum ce ai scris iar eu ma regasesc perfect in "Gigel" doua pachete pe zi dar daca mai trec pe la bar ajung si la patru doar nu poti sa bei cu prieteni o bere doua trei fara sa aprinzi tigare de la tigare , daca nu faci asa nu are gust berea nu esti atent la ce se vorbeste la masa si asa mai departe

    O sa incerc sa ma las dau cam 700 de lei pe luna pe acest viciu incerc de miine dimineate o sa revin cu comentarii """sper sa reusesc"""

    RăspundețiȘtergere