2 iul. 2007

Managementul sosetelor

De curand am facut un recensamant al populatie mele de sosete si am observat cu stupoare ca nu mai sunt in masura sa controlez acest fenomen al expansiunii si invaziei de produse atipice incare am investit cu atata imaturitate dealungul timpului.Vorbind din punct de vedere managerial la o analiza mai atenta am observat urmatoarele:
-In proportie de 80% populatia de sosete lungi domina piata neagra
-Segmentul de 15 % este alocat sosetelor scurte sport si negre
-4 % un segment oarecum neimportant de sosete albastre si lungi
-1% produse atipice si cred eu de colectie care nu se potrivesc nici unde in peisaj-le declar din start la capitolul investitii falimentare deoarece nu isi mai dovedesc utilitatea in nici un fel.
Va urma o reconversie a utilizarii acestora ajungand probabil sa indeplineasca alte functii utile pana la efectuarea amortizarii investitiei,ceea ce cred eu nu se va intampla niciodata.
Facand o evaluare financiara a investitiei in acest domeniu am constatat ca evidenta financiar contabila s-a pierdut iar cota de piata initiala nu se poate decat aproxima.
Asadar facand o medie intre 35.000-70.000 lei sa punem un pret de 55.000 lei avem deci urmatorul algoritm:A/2xPm=V
Unde: A= nr de sosete unice nepereche=135 buc
A/2= nr de perechi ipotetice=67.5 ~=68 buc
Pm =(p1+p2)/2=pretul mediu =55.000 lei
Rezulta deci o investitite totala de:3.740.000 lei
Tinand cont ca valoarea investitiei nu este foarte mare imi permit o libertate in decizii si financiara destul de mare. In consecinta daca ar fii sa judecam dupa statistica initiala ,procentual ,vorbind faptul ca 95% au culoarea neagra ar aduce un plus de incredere unui manager neavizat dar ce te faci cand incerci sa cataloghezi dupa model !? Facand o analiza si mai atenta am observat urmatoarele:
-populatia de sosete nu se regaseste niciodata in intregime de o singura parte a baricadei,astfel ca sosetele potential active si sosetele trimise spre reconditionare sunt mai mereu in proportii de 30% active si 70% la reciclare ceea ce ma pune in imposibilitatea de a le cataloga in grupe de cate 2 dupa culoare,lungime,model,grad de uzura.
-gradul de uzura si modelul sunt principalele obstacole in etichetarea acestora precum si disponibilitatea acestora in una sau cealalta grupa concomitent.

In consecinta am decis urmatoarele:
Populatia de sosete A-1 va fi trimisa la reciclare indiferent de grupa in care se regaseste in momentul respectiv.
A-1 reprezentand populatia minus 1 pereche activa aflata in folosinta in momentul actiunii respective.
1)Dupa reciclare algortimul va fii urmatorul:
a) Se separa in faza incipienta sosetele lungi de sosetele scurte ignorand factorul culoare si model. Argumente in favoarea acestei actiuni -15% este un procent mic si sortarea acestora se va face foarte usor.
b)Se aseaza dupa culoare si model sosetele scurte si se depun in cont. Pasul 1 al operatiunii terminat.
2)Se separa sosetele lungi pe criterii de culoare ignorand modelul.
3) Se ia populatia de sosete albastre si lungi si se sorteaza in functie de model deoarece cele scurte au fost deja depuse.
4)Se separa sosetele negre in functie de model.
Observatii ca nu am luat in calcul inca gradul de uzura care sincer afecteaza intr-o oarecare masura.
Un manager bun ar considera ca cele cu grad de uzura mediu sa fie folosite numai pentru activitati sportive.Iar cele cu grad de uzura ridicat sa fie scoase din circuit. Whatever propun in consiliul de administrare retragerea de pe piata a acestor produse si cer aprobarea pentru achizitionarea a 30 de modele noi la un pret de
60 000 clasa comfort sporit:)
Sper sa imi fie aprobata !!!!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu