2 iul. 2007

Omerta

In primul rand nu stiu cum sa incep...as incepe prin a evoca anumite perioade din istoria omenirii....primele chestii care imi vin in minte sunt Lucky Luciano ,Bugsy Siegel sociopatul ,Anastasia,venerabilul Meyer Lansky....nu mai putin celebrul All Capone..despre toti am citit la un moment dat ,sunt multe multe nume.....Jhon Gotti ,adevaratul John Gotti ...franturi de fraze imi vin in minte ,titluri de carti:Chicago sub teroare,Europa nasilor,Cosa Nostra,Calabria,Camorra,Steaua....oameni...mai mult sau mai putin nebuni.....pe unii i-am admirat .....de exemplu Meyer Lansky ..putea daca si-ar fi dorit sa fie cel mai tare manager in cea mai tare firma...in schimb el a ales sa fie cea ce a fost....paranoici,psihopati ,cu un coeficient de inteligenta mult sub medie sau nu...toti oamenii astia au avut ceva in comun......credeti ca banii ? .....credeti ca puterea ? Sau pur si simplu erau nebuni ? Sau au trait in strada ca niste golani de mici si alta viata nu stiau sa duca ? Unii au avut alternative....puteau sa fie orice altceva..... Oare ce masuri coercitive sa aplici unui om in asa fel incat sa iti fie fidel intr-un mod extrem? Oare cum sa faci un sistem atat de bun incat toti sa respecte regulile daca masura coercitiva nu este moartea ? Nu are rost sa tin un curs de istorie a mafiei pentru ca sunt constient ca toti puteti da un search pe Google dupa toate numele de mai sus si sa obtineti toate detaliile necesare....Pe mine cel mai mult m-a interesat sistemul.....Mi-aduc aminte de o faza dintr-un film cu mafioti in care toti adunati la o masa discutau despre un tip care trebuia omorat pentru ca incalcase regula...La un moment dat unul dintre ei zice:E varul meu o sa rezolv asta in familie....Chestia a parut foarte amuzanta poate prin absurdul ei.....Mi-l si inchipui pe tipul respectiv spunand :Scuze varule am venit sa te omor....Stii ca te iubesc ca un frate dar ai incalcat regula ..promit ca te impusc in cap si nu o sa simti nici un pic de durere....Alta faza imi vine in minte din Gotti ....fiul lui iese brusc dintr-un gang si il calca o masina.....m-a impresionat foarte tare scena.....soferul iese din masina cade in genunchi si plange smulgandu-si parul din cap...Chiar in timpul funeraliilor locotenentii lui foarte convinsi ca fac un lucru bun ii ofera condoleante lui Gotti apoi il asteapta pe sofer intr-un gang il lovesc si pe il omoara cu cateva focuri de arma convinsi ca au facut un lucru bun.......Mi-aduc aminte ca Anastasia si-a facut o corporatie care se numea Murder Inc (denumire data de ziaristi) in asa fel incat cand cineva vroia sa elimine pe un incomod apelau la ei fara sa se mai chinuie sa aduca ucigasi de nu stiu unde.....Mi-aduc aminte de lipsa de scrupule a contrabandistilor de alcool din perioada celebrei prohibitii in America...Nu conta daca substantele pe care le foloseau ei topeau smaltul canii in care erau puse si ca oamenii mureau din cauza asta...business-ul era business.....Sau de celebra seringa cu alcool pe care barmanul o descarca pe sub mana in cana consumatorului amator de bautura....Probabil perioada aia a fost o nebunie .....o adevarata nebunie mai ales in Chicago.....si e hilar sa afli ca All Capone...a fost prins cu o banala evaziune fiscala......incredibil dar adevarat.... Mi-aduc aminte acum de era drogurilor....de cocaina....de chimistii francezi si de abilitatea lor de a obtine cea mai pura cocaina......chimisti buni ,foarte buni...... Si acum stau si ma intreb pentru ca dupa atatea carti citite despre acest subiect nu am putut sa imi dau un raspuns...Celebra si totusi banala intrebare...Ne nastem sau devenim oameni ? Ce intelegem noi prin a fi uman ? Am vrut sa dezvolt acest subiect doar prin prisma lor si a sistemului creat de mafioti pentru ca ei au fost primii la care m-am gandit.....pentru ca exista multe alte semne de intrebare :Holocaustul,atrocitatile comise de rusi in lagarele lor in al doile rozboi mondial care nu erau cu nimic mai prejos decat ce a comis Hitler in ale lui....... Tare mi-e frica ,ca spoiala de civilizatie pe care am prins-o in ultimii zeci de ani nu este decat un paravan care ascunde adevaratul animal din noi......Chiar in momentul asta in care va scriu eu undeva in lume explodeaza o bomba artizanala care mai omoara cativa oameni.....In acelasi timp toti care ati vazut Traficantul de arme cu Nicolas Cage...un film extraordinar de altfel o sa observati ca este la fel si in tarile africane.... Candva un cotidian de la noi mentiona sec urmatoarea stire...in nu stiu ce tara africana militiile X au recurs la violuri colective drept represalii la nu stiu ce actiune a populatiei....Adica astia intrau peste o familie si luau la rand tot ce era de sex feminin ,mama fiica la gramada si ei si ele.... E trist dar e planeta pe care traim......si sincer nu cred ca suntem oameni decat in virtutea obisnuintei.....Nu iti omora vecinul pentru ca exista o metoda coercitiva pentru asta...vei fi pedepsit..... In schimb atunci cand cineva iti spune..daca omori un american o sa primesti o suma de bani...lucrurile se schimba total.....Nu vreau sa vorbesc acum despre terorism...mi se pare un subiect f delicat .. Inca o data ma intreb....care sunt regulile dupa care sa joci ? Oare nu iti ajung 1 mil 2,3 200 milioane de dolari ?? De ce joaca oamenii doar de dragul jocului miza fiind viata lor ? Si din aproape in aproape stau si ma intreb.....ce inseamna sa fii erou ? Sa mergi pe campul de lupta si sa omori cati mai multi oameni si sa primesti medalii si onoruri pentru asta.......? Cred ca m-am prins cum sta treaba.....cand omori cati mai multi oameni pentru interesul patriei te numesti erou ,cand omori oameni fara un motiv aparent te numesti criminal in serie.....Oare cine face regulile ? Daca aprofundez chestia asta de ce oare cand intri intr-un cerc mafiot si ti se spune de la inceput ca daca incalci regulile mori si ala care te omoara o face din cauza ca exista o regula, este vinovat de omucidere ? Ma duc si omor talibani si sunt erou....ca asa zice CINEVA care imi da voie sa fac asta...Chestiile astea nu le-am inteles niciodata si de asta nici nu am facut armata ,nu am avut chef sa tin o arma in mana si sa trag intr-o tinta in forma de om....sa invat cum sa omor pe cineva atunci cand CINEVA imi da voie ....Atunci cand CINEVA zice:Da fiule e bine sa omori dusmani.....ala nu mai e om e inamicul tau...si trebuie omorat.....nu te mai gandi ca ai omorat un om...uite medalia pune-o in piept si fii mandru ...... Drept incheiere mi-aduc aminte de un batran care a trecut prin al doilea razboi mondial care imi zicea.. Nepoate eu eram la mitraliera si de fiecare data trageam de incingeam arma da trageam aiurea numai pe deasupra ......nu cred ca am omorat nici unu trageam doar sa ii sperii .....Pai si nu iti era frica ca vin peste voi ? Eh nepoate razboiul nu este cum il vezi tu la televizor....Acum stau eu si ma intreb ....eroii astia chiar au depus exces de zel din patriotism sau erau mai mult sau mai putin psihopati care au prins momentul lor de glorie facand ceea ce si-au dorit toata viata......sa omoare oameni ????

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu